Na konci května jsme se zúčastnili veletrhu ELMIA ve švédském Jönköpingu. Cesta dodávkou a stánkem byla dlouhá, ale německé dálnice, trajekt i švédské cesty jsme zvládli bez větší újmy 🙂
Exhibice ukázala, nakolik specifické prostředí a organizace lovu určuje potřeby „myslivců.“ Narozdíl od středoevropských veletrhů bylo vše zaměřeno velmi utilitárně: Funkční oblečení (kde pochopitelně dominovaly skandinávské značky, které velmi dobře známe i u nás), vybavení umožňující přestát několik dní a nocí v chladném prostředí, terénní obytňáky. A samozřejmě technologie – v čele s mobilními aplikacemi. Zatímco doma, v Rakousku i v Německu jsme byli s Hunterrou tak trochu za exoty, ve Švédsku jsme potkali hned několik konkurentů – ať už jednoduchých aplikací pro komunikaci s GPS obojky, či ověřených platforem s mnoha integracemi a bohatými funkcemi.
Severské země se o digitalizaci lovu opírají už dlouhá léta, podstatná část loveckých licencí je prodávána online a také většina úlovků je evidována prostřednictvím digitálních prostředků.
